(H–P 9:00–17:00)+36 1 955 5895Belépés

Marketing fogalomtár webshopok hatékony beállításához

3D Secure

Egy biztonságos online kártyás fizetést lehetővé tévő szolgáltatás, amelynek köszönhetően a vásárlónak nem kell attól tartania, hogy visszaélnek a személyes és kártyaadataival. A rendszernek köszönhetően az online fizetések teljesen biztonságosak, a 3D-Secure ugyanis napjaink széles körben alkalmazott biztonsági kód szolgáltatása.

A/B tesztelés

Az A/B tesztelés egy, a marketingben széles körben alkalmazott hagyományos módszer. Célja, hogy növelje a tesztelt projekt konverzióit vagy konverziós arányát. Az A/B tesztelés legfőbb előnyei, hogy olcsó, rendkívül hatékony, könnyen használható és egyszerűen kiértékelhető.

ACCA

Az ACCA egy marketingkommunikációs modell, amely DAGMAR spektrumként is ismert. 1961-ben Russell H. Colley írta le. Az ACCA/DAGMAR a marketinghatékonyság mérésére szolgál.

Adatkezelési megállapodás

Az adatkezelési megállapodás az egyike azoknak a dolgoknak, amelyekről az Általános adatvédelmi rendelet, azaz a GDPR keretében gondoskodni kell.

AdBlock

Az Adblock egy böngésző bővítmény, amely elrejti vagy szűri a reklámot az interneten. Alternatívái az AdBlock Plus, az AdAway vagy a uBlock Origin bővítmény.

Affiliate rendszer

Az affiliate rendszer a webáruházak vagy internetes cégek marketingeszközei közé tartozik. Az áruk vagy szolgáltatások népszerűsítését jelenti partner weboldalakon vagy cégeken keresztül (ún. affiliate partnerek segítségével) a forgalom bizonyos részének (ún. jutalék) ellenében.

AIDA

Az AIDA egy, a reklámhatás modelljét leíró rövidítés.

Alt

Az Alt egy olyan alternatív szöveg, amelyet webes prezentációk vagy webáruházak képeihez rendelnek hozzá.

Árváltozatok

Az árváltozatok olyan eszközt jelentenek, amely lehetővé teszi egy termékfajta értékesítését különböző árakon a termék specifikus jellemzőitől függően.

B2B

A Business-to-Business rövidítés a nagykereskedelmi partnerek közötti üzleti kapcsolatokat jelenti. Emellett így jelöljük azokat a szoftvermegoldásokat is, amelyek nagykereskedelmi értékesítésre szolgálhatnak. Emiatt gyakran használjuk az internetes kereskedelem, más néven az e-commerce környezetében.

B2C

A B2C a Business-to-Consumer vagy a Business-to-Customer rövidítése. Az eladó (üzlet, cég) és a végfelhasználó közötti üzleti kapcsolatot jelöli, és az internetes vállalkozás, más szóval e-commerce alá tartozik.

B2G

A B2G az angol Business to Government kifejezés rövidítése (magyarul kereskedő - kormányzat kapcsolat), és az államigazgatási szervekkel létesített üzleti kapcsolatokat jelöli. Időnként a közszféra-marketing (Public Sector Marketing) kifejezéssel is találkozhatunk.

Backend

A backend egy webes alkalmazásnak (weboldalnak vagy webáruháznak) azt a felületét jelöli, amelyen magának az oldalnak a kezelése történik. Ezt a felületet általában „adminisztrációként” ismerjük.

Banner

A banner az online marketingben széles körben alkalmazott hirdetési forma. Olyan grafikus hirdetés, amelynek célja, hogy felkeltse a weboldalra látogatók figyelmét. A bannerek megnyerő vizuális kialakításukkal tűnnek ki.

Bannervakság

A bannervakság (angolul Banner Blindness) kifejezés a felhasználók bannerekkel szembeni közömbösségét, illetve azok tudat alatti figyelmen kívül hagyását jelenti. Ezt a jelenséget először 1998-ban írták le.

Black Hat SEO

A Black Hat SEO olyan tiltott eljárások összességét jelöli, amelyek célja, hogy növeljék egy adott weboldal rangsorolását, és javítsák a keresőmotorokban elért pozícióját. Ezeket a technikákat a keresőmotorok használati feltételei is magukban foglalják, használatukat a gyakorlatban szankciókkal is büntetik.

Blog

A blog egy népszerű módja a vélemények, észrevételek és ötletek bemutatásának. Általában egy szerző írja, de például a vállalati blogoknak több szerzőjük is lehet. Általános vagy konkrét területre fókuszál.

Bounce Rate

A bounce rate, magyarul az azonnali visszafordulás aránya a Google Analytics statisztikája, amely azoknak a felhasználóknak az arányát fejezi ki százalékban, akik meglátogatják a weboldalt, és anélkül távoznak, hogy bármilyen műveletet végrehajtanának. Vagyis nem lépnek a következő oldalra, és nem kattintanak semmilyen kattintható elemre.

Brand

A brand egy adott termék, szolgáltatás vagy szervezet márkáját jelenti. Brand alatt nemcsak a márka grafikai megjelenését, azaz a logót értjük, hanem azt is, hogy a vásárlók hogyan érzékelik a termékeket és a szolgáltatásokat.

C2B

A C2B az elektronikus kereskedelem keretében a Consumer-to-Business viszonyt leíró modell. A kezdeményező ebben az esetben a vásárló/fogyasztó, a célcsoport pedig a vállalat.

C2C

A C2C az angol Consumer to Consumer szavak rövidítése, és a két vagy több végfelhasználó közötti kapcsolatot írja le. Vagyis ebben az esetben egymással kölcsönösen kereskedő, nem vállalkozói jogállású személyekről van szó.

CAPTCHA

A CAPTCHA egy olyan teszt, amit az interneten arra használnak, hogy megkülönböztessék a valós felhasználókat a robotoktól.

Click Rate

A Click Rate a hirdetési elem megjelenési száma és a rákattintások száma közötti arányt fejezi ki. Egy adott hirdetés hatékonyságát mutatja.

CMS

A CMS az angol Content Management System kifejezés, magyarul tartalomkezelő rendszer rövidítése, amely a weboldaltartalmak egyszerű és gyors kezelésére szolgáló rendszert jelenti.

Copywriter

A copywriter olyan szakember, aki jól olvasható és üzleti szempontból sikeres szövegeket ír.

Copywriting

A copywriting a copywriter által végzett munkát leíró fogalom. Vagyis az olyan jól olvasható és érthető szövegek írását, amelyek közvetlen értékesítési támogatást jelentenek.

CPT

A CPT (cost per thousand) egy hirdetéselszámolási modell.

Cross-selling

A cross-selling olyan üzleti stratégia, amelynek célja a forgalom növelése, illetve a megrendelés összegének emelése kapcsolódó vagy kiegészítő termékek felkínálásával.

CTR

A CTR kifejezés az online marketingben egy adott hirdetés átkattintási arányát jelenti.

CSS

A CSS (Cascading Style Sheets) a lépcsőzetes stíluslapok rövidítése, ami olyan programozási nyelvet jelent, amellyel hatásosan formázhatók a weboldalak.

CSV formátum

A CSV (Comma-separated values) egy egyszerű fájlformátum, amelynek sorait jelekkel tagolt értékek alkotják. Az ilyen formátumot a táblázatos adatok cseréjére használjuk.

Dinamikus remarketing

A dinamikus remarketing a Google Ads hagyományos remarketing szolgáltatásának egy továbbfejlesztett formája, amely olyan termékekkel célozza meg a vásárlót vagy látogatót, amelyeket korábban az adott webáruházban nézegetett.

Domain

A domain az internetes környezetben található számítógép vagy hálózat egyedi azonosítója. A domain egy rövidítés, helyes megfelelője a domainnév. Legfőbb funkciója az, hogy felváltja az internetes hálózathoz csatlakoztatott számítógépekhez rendelt numerikus kódokat.

Dropshipping

A dropshipping olyan áruforgalmazást jelent, amikor a webáruházat üzemeltető kereskedőnek nem kell saját raktárhelyiségekkel rendelkeznie, mivel a gyártó vagy a nagykereskedő közvetlenül küldi az árut a vásárlónak.

E-commerce

Az e-commerce (vagy e-kereskedelem, eCommerce) az interneten és más elektronikus eszközök segítségével végzett üzleti tevékenységek együttes jelölése.

E-mailing

Az e-mail marketing olyan marketing eszköz, amelynek köszönhetően nagyon hatékonyan és gyorsan tudunk üzenetet vagy üzleti ajánlatot továbbítani a vásárlóinknak vagy követőinknek közvetlen elektronikus kommunikáció formájában.

E-marketing

Az e-marketing az elektronikus környezetben zajló marketinget jelöli. Ide soroljuk például az internetes marketinget, a mobil marketinget és az online televíziót. Időnként elektronikus vagy vírusmarketingnek is nevezzük. Az elektronikus marketing legnagyobb részét jelenleg az internetes marketing teszi ki.

E-üzlet

Az e-shop, web-shop, internetes üzlet vagy elektronikus üzlet magyar elnevezése.

Facebook Ads

A Facebook Ads a PPC hirdetéscsoport további képviselője. A Google Ads vagy a Sklik szolgáltatásokhoz hasonlóan itt is hirdetési helyet vásárolunk aukció formájában.

Felhasználói regisztráció

Ez egy olyan eszköz, amely minden profi webáruház elengedhetetlen részét kell hogy képezze. Modul formájában lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy regisztráljanak az internetes áruházban.

Frontend

A webáruházak esetében a frontend azt a felületet jelenti, amit a felhasználó lát a böngészőjében (browserében), amikor egy konkrét internetes áruház címére érkezik.

GDPR

A GDPR a General Data Protection Regulation, magyarul az Általános adatvédelmi rendelet rövidítése, amelyet az Európai Unió egész területén 2018. május 25-étől kell alkalmazni. A rendelet hatálya minden olyan vállalkozást, intézményt, magánszemélyt és online szolgáltatást érint, amely a felhasználók adataival dolgozik. Így a webáruházakat is.

Google Ads

A Google Ads egy olyan hirdetési rendszer, amely lehetővé teszi weboldala és termékei szöveges és képes hirdetéseinek megjelenítését a Google keresőmotorban és más weboldalakon (ún. tartalmi hálózatok). A hirdetésekért PPC formájában (kattintásonként) kell fizetni, a szolgáltatás ezenkívül fejlett célzást és mérést tesz lehetővé.

Google AdSense

A Google AdSense a Google egyik szolgáltatása. Az AdSense a Google által üzemeltetett hirdetéseket közvetíti, vagy arra szolgál, hogy a weboldalán harmadik felek kontextuális hirdetéseit jelenítse meg.

Google Analytics

Ez egy átfogó és rendkívül népszerű eszköz a weboldal vagy webáruház statisztikáinak kezeléséhez.

Google Tag Manager (GTM)

A Google Tag Manager, más néven GTM a weboldalak mérőkódjainak kezelésére szolgáló rendszer.

Google Vásárlások

A Google Vásárlások, vagy más néven a Google Merchant Center a Google által üzemeltetett termékösszehasonlító.

Hashtag #

A hashtag a népszerű „#” jel, amelyet főként a közösségi médiában használunk. Azt a kulcsszót jelöljük vele, amely alapján rá tudunk keresni egy konkrét média, fájl vagy szöveg tartalmára. Magyarul a hashtaget rácsnak vagy kettőskeresztnek is nevezzük.

Hírlevél

A hírlevél az online marketing viszonylag hatékony eszköze, amely az internetes üzlet vagy webáruház regisztrált látogatóit speciális akciókra, kedvezményekre figyelmeztetheti, vagy csak fenntartja a márkatudatosságot. Azt legtöbbször e-mailben, HTML formátumban és megfelelő grafikai tervezéssel küldik, amelynek az a célja, hogy figyelmet keltsen.

Hoax

A hoax olyan kéretlen üzenet, amely valótlan információkat tényként állít be. Nagyon gyakran arra ösztönöz, hogy osszuk meg az ismerőseinkkel. Rosszabb esetben az álhírek terjesztése mellett szándékos károkozással is próbálkozhat.

Homepage

A homepage a webes prezentáció vagy a webáruház kezdőlapját jelenti. Ma a homepage egyfajta útelágazás, ahova a látogató bármikor vissza tud térni.

Horgonyszöveg

Az horgonyszöveg (anchor text) egy vagy több szó, amelyek egy másik oldalra mutató hiperhivatkozást hoznak létre. Ezt a szöveget általában aláhúzással vagy színkódolással különböztetik meg a többi szövegtől. Arra szolgál, hogy a látogatókat a weboldal felé irányítsa, és növelje annak az oldalnak a relevanciáját, amelyre a link mutat. Az horgonyszöveg így a SEO vagy keresőmotor-optimalizálás szempontjából van jelentősége.

Hosting

A hosting vagy tárhely lehetővé teszi, hogy helyet béreljünk egy szerveren, amelyen elhelyezzük a webes prezentációt vagy a webáruházat, így azok az internetről bárhonnan elérhetők lesznek. A hostingot gyakran webhostingnak is nevezik.

Hreflang

A hreflang attribútumot az SEO keretében többnyelvű weboldalak egy adott közönségre való célzásához használják. Ez az attribútum megmondja a keresőmotoroknak (Google, Yandex), hogy milyen nyelvet használnak a weboldalon. A keresőrobotok ennek köszönhetően könnyebben megértik, mely felhasználók relevánsak az adott tartalom tekintetében.

htaccess

A htaccess

HTML

A HTML a HyperText Markup Language, azaz a hiperszöveges jelölőnyelv rövidítése. A HTML nyelvet a web fejlődésével párhuzamosan kezdték el tömegesen használni.

HTTPS

A HTTPS

Impresszió

Az impresszió a banner megjelenítését jelenti a böngészőben. Ez azonban még nem garantálja azt, hogy a látogató valóban látni fogja a bannert.

Indexelés

Az indexelés fogalma szorosan kapcsolódik a keresőmotorokhoz. Az indexelés a weboldalak tartalmának egy konkrét keresőmotor adatbázisában történő mentését jelenti további feldolgozás céljából.

Ingyenes szállítás

Az ingyenes szállítás egy olyan marketingeszköz, amellyel ösztönözni tudja a látogatókat, hogy éppen az ön webáruházában vásároljanak.

IP-cím

Az IP (Internet Protocol) cím egy adott készülék azonosítására szolgáló szám az interneten. Az IP-címet a rendszergazda adja meg. Az IP-cím négy darab 0 és 255 közé eső, pontokkal elválasztott számból áll.

JavaScript

A JavaScript egy objektumorientált szkriptnyelv, amelyet interaktív weboldalak és alkalmazások készítéséhez használnak.

Kedvezmények

A kedvezmények a rendkívül hasznos és hatékony marketingeszközök közé tartoznak. A kedvezmény típusától függően a vásárlót első vásárlásra vagy nagyobb vásárlásra ösztönözhetjük, a kedvezményekkel pedig olyan rendszeres vásárlót is szerezhetünk, aki vissza fog térni a webáruházba. A kedvezmények esetében mindig érvényes, hogy úgy a vásárló, mind a kereskedő is elégedett lesz. Ez egy ún. win-win hatású eszköz. Melyek a leggyakoribb kedvezmények?

Keresőoptimalizálás (SEO)

Nagyon gyakran találkozunk ezzel a kifejezéssel az SEO rövidítés formájában (Search Engine Optimization). A keresőoptimalizálás leírja a weboldal vagy a webáruház szerkesztésének folyamatát annak érdekében, hogy az magas pozíciókat érjen el a keresési eredményekben.

Kontextuális hirdetés

A kontextuális hirdetés az internetes hirdetés egyik fajtája, amelynek sajátossága abban rejlik, hogy az üzenetéhez hasonló tartalmú oldalakon jelenik meg.

Konverzió

A konverzió alatt az internetes vállalkozások területén a weboldal, webes prezentáció, blog, webáruház, internetes áruház vagy webshop látogatójának előre meghatározott lépéseit értjük.

Kulcsszó

A kulcsszó kifejezést manapság leggyakrabban a keresőoptimalizálás (SEO) kapcsán emlegetik. A kulcsszót gyakran az angol keyword szóval is jelölik.

Landing Page

Az angol Landing Page kifejezés magyar megfelelője a céloldal. A Landing Page egy olyan oldal, amelynek célja, hogy a látogatóból vásárlót csináljon, ezért a lehető legmagasabb konverziós arányt kell elérnie a teljes weboldalon vagy az internetes üzletben.

Layout

A layout kifejezés azon elemek elrendezési módját jelenti, amelyek a tartalom változása esetén is rendszeresen ismétlődnek. A layout a nyomtatott médiában, például újságokban vagy folyóiratokban is előfordulhat. Az internetes vállalkozások területén azonban ez a kifejezés az elemek elrendezésére utal a weboldalakon, webes prezentációkban, webáruházakban, web-shopokban és általánosságban véve az internetes üzletekben.

Link Building

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik módja. A visszamutató linkek jól felépített hálózatának köszönhetően a weboldal, a blog vagy az internetes üzlet jobb GTPR-t ér el. A linképítés elve megbízható weboldalakról származó minőségi visszamutató linkek hálózatának kiépítésén alapul. A linképítés az egyik legjelentősebb off-page tényező, amely hatással van a weboldalak vagy webáruházak pozíciójára a keresőmotorokban.

Long Tail

A long tail kifejezést néha hosszú farokként is fordítják, de legtöbbször az angol kifejezéssel találkozhatunk. A long tail elvét mind a termékek értékesítésére, mind az SEO-ra és a kulcsszavak kiválasztására alkalmazni tudjuk.

Microsite

A microsite olyan kisebb internetes oldalt jelent, amely nem része a fő weboldalnak, hanem olyan speciális célból készült, mint egy új termék promotálása, nyereményjáték vagy kedvezmények. A microsite gyakran minisite vagy weblet néven is ismert.

MySQL

A MySQL egy multiplatform alapú adatbázisrendszer, amely jelenleg a Sun Microsystems cég tulajdonát képezi. A MySQL az SQL nyelv alapján működik. A MySQL ezért az SQL nyelv egyfajta dialektusának is mondható. A MySQL ingyenesen elérhető a GPL licenc alatt.

Off-Page tényezők

Az Off-Page tényezők a weboldal keresési eredményekben való elhelyezkedését befolyásolják. Ezek tehát olyan hatásokat jelölnek, amelyek befolyásolják a weboldal elhelyezkedését a keresőmotorokban, de az on-page tényezőkkel ellentétben az adott weboldalon kívülről származnak.

On-Page tényezők

Az On-Page tényezők hatással vannak a weboldal vagy webáruház elhelyezkedésére a keresési eredményekben, és szerves részét képezik a keresőoptimalizálásnak (SEO). Az off-page tényezőkkel ellentétben az on-page tényezők sokkal könnyebben befolyásolhatók, mert közvetlenül egy adott weboldal felépítéséhez kötődnek.

Online fizetés

Az online fizetés egyre népszerűbb fizetési megoldást jelent nemcsak a B2C, de a B2B terén is. Az online fizetés végrehajtható klasszikus módon olyan bankkártyával, melyhez a kártyabirtokos aktiválta az internetes banki szolgáltatásokat, hitelkártyával, elektronikus pénztárcával vagy fizetési rendszerekkel.

Online Marketing

Az online marketing térhódítása a webáruházak és az online vállalkozás fejlődésével kezdődött. Találkozhatunk az internetes marketing, e-marketing vagy web-marketing kifejezéssel is.

Open Source

Az open source olyan szoftver, amelynek szabadon elérhető a forráskódja. Az önkéntes fejlesztők tanulmányozhatják és módosíthatják a forráskódokat. Az ilyen szoftver továbbfejlesztett vagy új részeit ezt követően beépítik a szerkezetbe, és ennek köszönhetően fejlesztik az open source szoftvert.

PayPal

A PayPal egy online fizetési rendszer. A PayPal úgy van felépítve, hogy a felhasználók minimalizálni tudják a kártyaadataikkal való visszaélés kockázatát, ugyanakkor kényelmesen és gyorsan tudjanak fizetni az interneten.

Perl

A Perl

PHP

A PHP (Hypertext Preprocessor) egy olyan programozási nyelv, amelyet elsősorban a dinamikus webes alkalmazások fejlesztéséhez használnak. A PHP szkriptek a szerveren működnek, ellentétben például a Javascripttel, amely a felhasználó számítógépén.

PPA (Pay Per Action)

A PPA a Pay Per Action kifejezés rövidítése. Ez egy olyan online reklámot jelöl, amelynél a hirdető egy konkrét cselekvésért fizet, például vásárlásért vagy egy felhasználó regisztrálásáért. A PPA a konkrét és összetettebb látogatói cselekvésekre irányuló rendszer általános megnevezése. Ezek a műveletek a PPV vagy PPC rendszerek keretében végzett műveletekkel ellentétben összetettebbek.

PPC

A PPC jelentése Pay per Click. Ebben a hirdetési rendszerben a hirdető azért fizet, ha a látogató egy hirdetésre vagy a hirdető weboldalára mutató linkre kattint. Egy kattintás ára a konkurencia mértékétől és az elhelyezéstől függően változik. Mindehhez azonban nem elég, ha a látogatót csak a weboldalunkra vagy a webáruházunkba irányítjuk. A PPC kampányt úgy kell optimalizálni, hogy a lehető legnagyobb konverziós arányt érjük el vele. Ez magában foglalja a megfelelő célcsoport kiválasztását, ezáltal a hirdetésnek és más változóknak az elhelyezését is.

PPP (Pay per Post)

A PPP a Pay per Post, vagyis cikkenkénti fizetésen alapuló hirdetési rendszert jelöli.

PPS (Pay per Sale)

A Pay per Sale

PPT (Pay per Time)

A Pay per Time

PPV (Pay per View)

A PPV a Pay per View kifejezés rövidítése. Ez azt jelenti, hogy a hirdető ebben a rendszerben a hirdetés megjelenítéséért fizet a hirdetési hely szolgáltatójának. A PPC rendszerekkel ellentétben a PPV-nek egyszerűbb az indítása. A PPV rendszerek elsősorban a banner kampányokra irányulnak, és általában 1000 banner-megjelenítésért fizetnek.

Public Relations

A Public Relations

Python

A Python

Robot

A robot egy olyan programot jelent, amely az internetet pásztázza, és az egyes oldalakon előre programozott feladatokat hajt végre. A leggyakoribb és szívesen látott robottípus az ún. spider vagy crawler.

ROI

Az ROI

RSS

Az RSS rövidítés jelentése Really Simple Syndication vagy Rich Site Summary. Egy olyan technológiáról van szó, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy könnyen feliratkozhassanak a kiválasztott weboldalak tartalmának küldésére. Az RSS-en belül meg kell különböztetni az RSS feed fogalmát, illetve az RSS-csatornát és az RSS-olvasót.

Screenshot

A screenshot a felhasználó által látott képernyőképet jelenti. A screenshotokat útmutatók és oktatóanyagok készítéséhez használják, ahol a szerző képernyőképek segítségével rögzíti a munka lépéseit.

Search Engine Marketing (SEM)

Az SEM rövidítés a Search Engine Marketing angol kifejezésből származik. Az SEM rövidítést olyan marketingtevékenységek leírására használják, amelyeket keresőmotorokkal lehet végrehajtani.

SERP

A SERP a Search Engine Result Page kifejezés rövidítése, ami az az oldal, amit minden felhasználó látni fog, amikor az adott szót vagy kifejezést beírja valamelyik keresőmotorba.

Spam

A spam eredeti értelemben az e-mailben terjesztett kéretlen üzeneteket jelenti. A kéretlen levelek főként hirdetéseket tartalmaznak, de olyan rosszindulatú programok is előfordulhatnak bennük, mint például a kémprogramok. Összességében a spam és a kémprogramok szorosan kapcsolódnak egymáshoz, mivel a spamküldők gyakran spyware segítségével szerzik meg az e-mail címeket.

Spyware

A spyware vagy kémprogramok azok a programok, amelyek közvetlenül a felhasználó számítógépéről gyűjtenek és küldenek információt a felhasználó tudta nélkül.

Sütik

A sütik olyan kis adatfájlok, melyeket a weboldal hoz létre, és a felhasználó számítógépén tárol.

SWOT-elemzés

A SWOT-elemzés olyan marketing kifejezés, amely az internetes üzlet és az online marketing területén kívül is használatos. A SWOT-elemzés üzleti vagy más projektek helyzetének értékelésére szolgáló módszer.

Tagek

A tagek magyarul címkéket jelentenek. Ezek olyan szavak vagy szóösszetételek, amiket például egy adott cikkhez rendelnek hozzá, és amelyek a lehető legpontosabban kifejezik a cikk lényegét. A címkéket tehát a weboldal tartalmának kategorizálásához használják. A fix kategóriákkal szemben a címkék alapján történő tartalomkategorizálás sokkal rugalmasabb. A tagekkel a HTML-kódban is találkozhatunk.

Tartalomkezelő rendszer

A tartalomkezelő rendszert webes prezentációk tartalmának vagy blognak a kezeléséhez és közzétételéhez használják. Gyakran találkozhatunk a CMS kifejezéssel is. A tartalomkezelő rendszereket úgy alakították ki, hogy akár egy laikus is könnyen és hatékonyan tudja kezelni. A tartalomkezelő rendszereket posztok, viták, kommentek kezelésére, képek vagy más multimédiás fájlok közzétételére használják, továbbá a tartalomkezelő rendszerek keretében az egyes felhasználókhoz jogosultságok is hozzárendelhetők.

Tartalommarketing

A tartalommarketing magának a marketingnek egy lényeges eleme. Olyan tartalom létrehozására irányul, amely érdekes és valamilyen módon előnyt kínál az adott célcsoport számára.

Üzleti terv

Az üzleti terv olyan dokumentum, amely a stratégiai előkészületek szerves része bármilyen üzleti tevékenység megkezdése előtt, beleértve az online vállalkozást is.

Véleményfelmérés

A véleményfelmérés a felmérés olyan formája, amelynek köszönhetően a webáruház visszajelzést kap a látogatóitól.

Vírusmarketing

A vírusmarketing kifejezés egy márka vagy termék népszerűsítésének olyan módját jelenti, amelynek alapja bizonyos üzenet spontán terjesztése az emberek között. A kezdeti impulzust egy reklámügynökség vagy a vírusmarketingért felelős személy adja. A vírusmarketing a különféle közösségi portálok terjedésének következtében egyre nagyobb jelentőséggel bír.

Webhelytérkép

A webhelytérkép (Sitemap) lehetővé teszi a látogatók számára a weboldal teljes szerkezetének áttekintését. A webhelytérkép a webhely legfontosabb oldalainak hierarchikus felépítését mutatja. A webhelytérkép általában szöveges formájú. Az angol Sitemap kifejezéssel is találkozhatunk.

Weboldal látogatottság

A látogatottság vagy angolul traffic az adott webáruházat meglátogatók számát jelenti. A látogatottság az egyik legalapvetőbb statisztika, amelyet például a Google Analytics segítségével tudunk mérni.

WYSIWYG

A WYSIWYG betűszó a What You See Is What You Get, vagyis „amit látsz, azt kapod” kifejezés rövidítése. Azokat a szerkesztőket jelölik vele, amelyek bár kódot dolgoznak fel, viszont azt nem kell manuálisan beírni, hanem egy sokkal felhasználóbarátabb grafikus felhasználói felület segítségével lehet rögzíteni.

XHTML

Az XML egy jelölő metanyelv. Az XML rövidítés az Extensible Markup Language, vagyis kiterjeszthető jelölőnyelv szavakat takarja.

Készíts próbaáruházat a Shopteten! Kötelezettségek nélkül.

Próbáld ki 30 napig ingyen!

A cím megadásával elfogadod az adatvédelmi irányelveket és az általános szerződési feltételeket.

Kiállunk Ukrajna mellettHogyan segíthetsz?