Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

B2C

A B2C a Business-to-Consumer vagy a Business-to-Customer rövidítése. Az eladó (üzlet, cég) és a végfelhasználó közötti üzleti kapcsolatot jelöli, és az internetes vállalkozás, más szóval e-commerce alá tartozik.

Mi jellemzi a B2C értékesítést?

A B2C szegmens a végfelhasználónak történő értékesítésre irányul, célja pedig a vásárlók megszerzése és megtartása. A B2C alkalmazások (szoftvermegoldások) így kiskereskedelmi értékesítésre alkalmasak. A B2C kategóriába tehát elsősorban a hagyományos webáruházakat, internetes üzleteket, e-boltokat, webshopokat stb. soroljuk.

B2C és vásárlóközpontúság

A B2C a végfelhasználókra irányul (a B2B szegmenssel ellentétben, amely elsődlegesen a nagykereskedelmi partnerekre irányul), és maguk az alkalmazások is ehhez igazodnak. A B2C úgy használja a webáruházas megoldásokat, hogy a vásárló a lehető legkényelmesebben tudjon vásárolni.

A B2C alkalmazásoknál ezért nagyon fontos a grafikai megjelenés. A vásárlónak jól kell tudnia tájékozódnia a webáruházban, és magának az oldalnak az ergonómiája is a lehető legjobban meg kell, hogy könnyítse a vásárlás folyamatát – a termék kosárba helyezésétől a megrendelés befejezéséig. Ugyanakkor a grafikának megjegyezhetőnek és azonosíthatónak kell lennie a vásárló számára.

A B2C alkalmazásoknak, például a webáruházaknak szigorú biztonsági kritériumoknak is meg kell felelniük (például az elérhetőségi adatok tárolása vagy online fizetések esetén).

Az ideális B2C megoldás

A B2C alkalmazások kezelése szempontjából napjainkban már rengeteg funkció áll rendelkezésre, mint például a részletes rendeléskezelés, a számviteli rendszerekkel való összekapcsolás, a termékösszehasonlító rendszerek, automatikus bizonylat- és számlagenerálás és még sok más. A webáruház adminisztrációjának kényelmesnek és a lehető leginkább intuitívnak kell lennie.

Az ideális B2C megoldás számos, a forgalom növelését elősegítő marketingeszközt kínál (részletes statisztikák, paraméterkategóriák beállításának lehetősége vagy a kiterjesztett megrendelés kiegészítő modul stb.).