Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

B2B

A Business-to-Business rövidítés a nagykereskedelmi partnerek közötti üzleti kapcsolatokat jelenti. Emellett így jelöljük azokat a szoftvermegoldásokat is, amelyek nagykereskedelmi értékesítésre szolgálhatnak. Emiatt gyakran használjuk az internetes kereskedelem, más néven az e-commerce környezetében.

Mi az a B2B alkalmazás?

A B2B a „Business to Business” kifejezés rövidítése, amely a két vagy több kereskedő közötti üzleti kapcsolatot jelöli. Ugyanezzel a rövidítéssel jelöljük azokat az alkalmazásokat is, amelyek segítségével megvalósítható ez a nagykereskedelmi modell.

Az internetes kereskedelem nem létezhet az egyes kereskedők közötti kapcsolatok nélkül, és szinte minden webáruházat üzemeltető kereskedő számára nagyon fontos területet jelent a nagykereskedelem. Emiatt is olyan népszerűek az ún. B2B alkalmazások, amelyek célja a hatékonyság maximalizálása. Egy ilyen alkalmazás létrehozásakor figyelembe kell venni a B2B szegmens sajátosságait. Ezek például az árak, a szállítási határidők, a szállítási módok és típusok, a számlázási címek stb.

Mi a különbség a B2B és a B2C között?

A hagyományos webáruházakkal (B2C) ellentétben ezek az alkalmazások merevek, a hatékonyságra és a gyorsaságra fektetik a hangsúlyt. A B2B terület szinte minden webáruházat vagy online üzletet üzemeltető kereskedő számára nagy jelentőséggel bír. A B2B terület magában foglalja például a nagykereskedőkkel, forgalmazókkal és más webáruházakkal fennálló kapcsolatokat.

A B2B rendszereket kombinálhatjuk a B2C rendszerekkel. Így a webáruházat üzemeltető kereskedő egy felületen tud üzletet folytatni a vásárlóival és az üzleti partnereivel is – általában kedvezőbb feltételekkel.