Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Brand

A brand egy adott termék, szolgáltatás vagy szervezet márkáját jelenti. Brand alatt nemcsak a márka grafikai megjelenését, azaz a logót értjük, hanem azt is, hogy a vásárlók hogyan érzékelik a termékeket és a szolgáltatásokat.

Mi az a brand?

Egy márka nem jelent automatikusan brandet, azzá csak idővel válik. Olyan márkát jelent, amelynek saját identitása van, és amely egy termék nélkül is képes megjelenni. Ha egy márka brandnek minősül, a fogyasztó automatikusan össze tudja kapcsolni egy adott termékkel.

Annak érdekében, hogy egy márka branddé váljon, építeni kell, ún. brandinget kell végrehajtani.

Mi a brand célja?

  • A brand célja az, hogy a vásárló könnyebben azonosítani tudja egy konkrét márka termékeit (vagy szolgáltatásait),
  • szorosan kapcsolódik a termékhez vagy szolgáltatáshoz, ezért az könnyen megkülönböztethető a többitől,
  • egységesíti a gyártó bizonyos alapelveit és értékeit (minőség, vásárlói vagy versenyelőnyök) – a brand bizonyos garanciákat nyújt ezekre az értékekre,
  • létrehoz valamit, amivel a vásárló bizonyos mértékben azonosulni tud,
  • a kiépített branddel rendelkező márka értéke megnő, ennek köszönhetően a gyártó megengedheti magának, hogy magasabb árat kérjen a termékeiért vagy
  • szolgáltatásaiért – a vásárlók hajlandóak többet fizetni a logóért és a márkáért.

Márka (brand) építés

A brandépítés egy hosszú távú folyamat, amely számos műveletből áll. A brand elemei a név és a logó (logótípus, színkombináció, szimbólumok stb.), szlogen vagy claim, a logó elhelyezkedése, a vásárlókkal való kommunikáció módja, vagy a történetmondás. A márkaépítés érdekébennagy hangsúlyt kell helyezni az megjegyezhetőségre, egyediségre, érthetőségre, jelentésre, hitelességre, hordozhatóságra, alkalmazkodóképességre és a regisztráció lehetőségére.