Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Ingyenes szállítás

Az ingyenes szállítás egy olyan marketingeszköz, amellyel ösztönözni tudja a látogatókat, hogy éppen az ön webáruházában vásároljanak.

Az ingyenes szállítás célja a webáruházban

  • versenyelőny
  • a webáruház látogatójának átalakítása vásárlóvá
  • a megrendelés értékének növelése
  • egy konkrét áru értékesítésének támogatása
  • a webáruház forgalmának növelése

Hogyan használjuk ki az ingyenes szállítás lehetőségeit

Webáruházában az ingyenes szállítás különféle formáit tudja igénybe venni. Felkínálhatja bármilyen feltétel nélkül, azaz függetlenül attól, hogy a vásárló mit vagy mennyiért vásárol. Sokkal gyakrabban kínálnak ingyenes szállítást a megrendelés összegétől függően, amivel nemcsak arra ad indokot a látogatónak, hogy vásároljon a webáruházában, de nagyobb összegű megrendelésre is ösztönzi őt. Egyúttal egy adott termékhez is kínálhat ingyenes szállítást, és így támogathatja értékesítését.

Mire kell ügyelni az ingyenes szállításnál

Ha ön ingyenes szállítást kínál a webáruházában, a konkurencia viszont nem, akkor hangsúlyoznia kell ezt a versenyelőnyét. Ne feledje, hogy az olyan marketingeszköz alkalmazásakor, mint az ingyenes szállítás, alaposan át kell gondolnia üzleti modelljét. Az ingyenes szállítás hosszú távú lehetővé tétele általában a termékárak csekély emelkedésével jár együtt. Ha csak rövid ideig kínál ingyenes szállítást, az általában nem igényel ilyen emelést, de így is érdemes alaposan átgondolnia, hogy ne legyen hatással az áruház bevételeire. Ha ugyanis gyakran és rendszeresen kínálja ezt a lehetőséget, a vásárlók általában megvárják, és időközben, amikor nem áll rendelkezésre ez a lehetőség, egyszerűen nem vásárolnak. De ha csak kivételesen kínálja ezt az opciót vagy egy adott termékre korlátozza, akkor, ha helyesen kommunikálja (reklámkampányok, közösségi média stb.), nagyszerű értékesítési támogatást jelenthet.

Az ingyenes szállítás és egyéb kiegészítő előnyök és ajándékok jó módja annak, hogy megkülönböztesse magát a konkurenciától, ha az ön által értékesített termék beszállítója minimális vagy fix árat kötött ki.