Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Copywriter

A copywriter olyan szakember, aki jól olvasható és üzleti szempontból sikeres szövegeket ír.

Ki az a copywriter?

Egy copywriternek jól olvashatóan, érthetően és úgy kell megírnia a szövegeket, hogy azokat a megfelelő célcsoport megértse. Tisztában kell lennie azzal, hogy a látogató elcsábítása, megzavarása vagy felvilágosítása-e a cél.
Sajtóközlemények, PR-cikkek, üzleti szövegek, vállalati weboldalakra szánt szövegek, szlogenek vagy például webáruházak számára termékleírások elkészítésére szakosodik.

A copywriterek által írt szövegeknek figyelembe kell venniük az SEO-t is. Vagyis azt, hogy a weboldal, webáruház, e-üzlet vagy más oldalak előnyös pozíciókat érjenek el a keresőmotorokban. Ezért fontos, hogy a copywriter kiismerje magát az SEO területén, és tudja használni a kulcsszavakat. A copywriternek ideális esetben olyan szövegeket kell készítenie, amelyek jól olvashatók és érthetők az emberek számára, ugyanakkor a keresőmotorok is elegendő releváns tartalmat találnak bennük.

Mik a copywriter céljai?

Egy jó copywriter célja:

  • hogy olyan szövegeket írjon, amelyek jól olvashatók, érthetők és üzleti szempontból sikeresek
  • hogy a szövegeknek és a helyesen használt kulcsszavaknak köszönhetően növelje a weboldal pozícióját a keresőmotorokban
  • hogy szövegeivel felkeltse az olvasó érdeklődését (a cég, márka és maga a termék iránt), és növelje az eladásokat. Ki tudja ismerni a célcsoportot, tudja, mit akarnak az emberek, ismeri vásárlási szokásaikat és viselkedésüket
  • a copywriterek munkája az ún. copywriting