CTR

A CTR kifejezés az online marketingben egy adott hirdetés átkattintási arányát jelenti.

Mi az a CTR?

A CTR az angol click-through rate kifejezés rövidítése, ami egy adott hirdetés átkattintási arányát jelenti. Nem számít, mi a hirdetés típusa, lehet banner vagy szöveges hirdetés. Értéke egy adott internetes hirdetés összes megjelenítésének száma és a rákattintások száma közötti arányt fejezi ki. Ezt az arányt százalékban fejezzük ki.

A CTR kiszámítása:

CTR (%) = kattintások száma / megjelenítések száma * 100

Miről árulkodik az átkattintási arány?

A CTR, vagyis az átkattintási arány bizonyos módon a hirdetés hatékonyságát tükrözi. Egy marketinges szakember mindennek köszönhetően hatékonyan ki tudja értékelni és irányítani tudja hirdetési kampányait.

Egy további fontos mutató, amely még többet mond el a reklám hatékonyságáról, az ún. konverziós arány, ami az adott internetes hirdetés megjelenítésének száma és az általa generált megrendelések száma közötti arányt jelenti. Ezt azonban nem tudjuk pontosan mérni, mivel a megjelenített hirdetés már jóval a megrendelés leadása előtt hatással lehetett a vásárló tudatalattijára.

Az átkattintási arányt (CTR) gyakran összekeverik a click rate aránnyal.

Próba webáruház bérlés a Shopteten! Kötelezettségek nélkül.

Próbáld ki 30 napig ingyen!

A cím megadásával elfogadod az adatvédelmi irányelveket és az általános szerződési feltételeket.