Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Bounce Rate

A bounce rate, magyarul az azonnali visszafordulás aránya a Google Analytics statisztikája, amely azoknak a felhasználóknak az arányát fejezi ki százalékban, akik meglátogatják a weboldalt, és anélkül távoznak, hogy bármilyen műveletet végrehajtanának. Vagyis nem lépnek a következő oldalra, és nem kattintanak semmilyen kattintható elemre.

Gondot jelent a magas bounce rate?

A bounce rate magas százaléka nem mindig jelent problémát. Ez a webhely típusától és céljától függ. A szám önmagában nem jelent semmit, összefüggésbe kell helyezni. Ha a főoldalon észleljük a magas visszafordulási arányt, az már gondot jelent. Ilyenkor ugyanis azt várjuk el, hogy a látogató a főoldalról a konkrétabb aloldalakra kattint. Ha azonban fogalomtár található a weboldalon, akkor érthető a magas bounce rate – a látogató megtalálta, amit keresett, és megint elment.

Jó visszafordulási arány

Nem létezik univerzálisan pozitív bounce rate érték. Persze egy oldal, amelynek visszafordulási aránya 30% alatt van, nagyszerűen teljesít, és nem igényel nagyobb változtatásokat. Ha azonban a 90 százalékos határhoz közelítő vagy azt meg is haladó értékeket tapasztalunk, érdemes megfontolni a további lépéseket. Módosítsuk a weboldalt, szélsőséges esetben az oldal újratervezése is segít.

Bounce rate és nyitóoldalak

Meg kell jegyezni, hogy nincs sok értelme a visszafordulási arányt összességében figyelemmel követni. Mint azt már fentebb írtuk, az elemzést az egyes céloldalak szintjén kell végezni. Egy webáruházban ezek a termék- vagy kategóriaoldalak lehetnek. A visszafordulási arány hatékony elemzéséhez csoportosítsa az oldalakat típus és kategória alapján. Ennek köszönhetően a bounce rate értékei már értelmezhetők lesznek.