Horgonyszöveg

Az horgonyszöveg (anchor text) egy vagy több szó, amelyek egy másik oldalra mutató hiperhivatkozást hoznak létre. Ezt a szöveget általában aláhúzással vagy színkódolással különböztetik meg a többi szövegtől. Arra szolgál, hogy a látogatókat a weboldal felé irányítsa, és növelje annak az oldalnak a relevanciáját, amelyre a link mutat. Az horgonyszöveg így a SEO vagy keresőmotor-optimalizálás szempontjából van jelentősége.

Az horgonyszöveg jelentősége korábban vitatott volt. John Mueller (Google) véleménye szerint azonban igenis fontos az anchorszöveg formája. Elsősorban a webhely belső átlinkelése szempontjából. Nem csak John buzdítja a tartalomgyártókat arra, hogy a hivatkozott szövegeknek értelme legyen.

Milyen típusú horgonyszövegeket ismerünk?

  1. Branding Anchor Text – maga a márka van átlinkelve. Például: A Shoptet webáruház platform piacvezető.
  2. Generic Anchor Text – egy generikus link kattintásra szólítja fel a felhasználót. Például: A webáruházak létrehozásáról bővebben ITT olvashat.
  3. Exact-match Anchor Text – a hivatkozott szöveg pontosan egyezik annak az oldalnak a kulcsszavával, amelyre mutat. Például a webáruházlétrehozása a következő oldalra mutat: https://www.shoptet.hu/webaruhaz-keszites/
  4. Partial-match Anchor Text – a hivatkozott szöveg lazán egyezik annak az oldalnak a kulcsszavával, amelyre mutat. Például a weboldallétrehozása ingyen a következő oldalra mutat: https://www.shoptet.hu/ingyenes-webshop/
  5. Image – szöveg helyett a link egy kép. Az anchor szöveget az ALT címkébe kell beszúrni.
  6. Naked link – magyarul meztelen link. A link anchor szövege a céloldal URL-je.

Hogyan néz ki ez a forráskódban?

Az anchor szöveg HTML kódja a következő: <a href="https://www.webaruhaz.hu">horgonyszöveg</a>.

Próba webáruház bérlés a Shopteten! Kötelezettségek nélkül.

Próbáld ki 30 napig ingyen!

A cím megadásával elfogadod az adatvédelmi irányelveket és az általános szerződési feltételeket.