Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Blog

A blog egy népszerű módja a vélemények, észrevételek és ötletek bemutatásának. Általában egy szerző írja, de például a vállalati blogoknak több szerzőjük is lehet. Általános vagy konkrét területre fókuszál.

Mi az a blog?

A blog egy specifikus webhelytípus. A blog kifejezés az angol „web” és „log” szavak kombinációjából jött létre. A weboldal olyan formája, amelynek tartalmát általában egy szerző, ún. blogger vagy bloggerek kisebb csoportja írja. A szövegeket cikkek formájában írják, amelyeket időbeli sorrendben rendeznek a blogon, a legkorábbitól kezdve a legutolsóig, tematikus kategóriákba is sorolhatják őket. A blog általában vitafórumot is tartalmaz, ahol az olvasók a cikkek alatti kommentekben megírhatják véleményüket és reakcióikat.

Hogyan lehet hatékonyan kihasználni a blog adta lehetőségeket?

Az online üzletben vagy e-kereskedelemben a blogot nagyon jól tudjuk használni. Megfelelő cikkek segítségével megnyerhetjük a webáruház látogatóit, és egyúttal jobb pozíciókat tudunk elérni a keresőmotorokban. A blogokat a keresőmotorok gyakran pozitívan értékelik, mivel azok sok aktuális és minőségi tartalommal rendelkeznek. A blog nagyon erős szövetségese lehet egy internetes áruháznak, mivel hatékony eszközről van szó az SEO és a SEM szempontjából.
Manapság már léteznek olyan szolgáltatások, amelyek díj ellenében egy konkrét témáról népszerűsítő cikket írnak és helyeznek el közismert és minőségi blogokban. A blogot természetesen közvetlen értékesítéstámogatáshoz is fel tudjuk használni, például az új termékcsaládról szóló cikkek közzétételével.

Blog és e-kereskedelem

A blogok alkalmasak visszamutató hivatkozások építésére az ún. linképítés keretében. Független cikkek elhelyezése más weboldalakra mutató linkekkel jó módszer a weboldal látogatottságának növelésére. Emellett jó, ha a webáruháznak van egy blogja, amely támogató weboldalként funkcionál, és a kettő visszamutató linkekkel kölcsönösen össze van kapcsolva.

Jó példa erre a blog.shoptet.hu, amely az e-kereskedelem világának híreiről és trendjeiről, vagy például a Shoptet.hu webáruházainak újdonságairól és fejlesztéseiről ad tájékoztatást.