Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

A/B tesztelés

Az A/B tesztelés egy, a marketingben széles körben alkalmazott hagyományos módszer. Célja, hogy növelje a tesztelt projekt konverzióit vagy konverziós arányát. Az A/B tesztelés legfőbb előnyei, hogy olcsó, rendkívül hatékony, könnyen használható és egyszerűen kiértékelhető.

Mikor használják az AB teszteket?

A módszert eredetileg hírlevelek teszteléséhez fejlesztették ki, idővel azonban más területekre is kiterjesztették. Például ezzel a módszerrel tesztelik a webhelyek vagy az egyes grafikai elemek használhatóságát, a banner reklámok (bannerek) sikerességét vagy a hírlevelek hatékonyságát.

Hogyan történik az A/B tesztelés?

Az AB tesztelési módszer néhány tesztelt változat – az A változat és a B változat – létrehozását jelenti. Ezután mindkét változatot bemutatják egy arányos felhasználói csoportnak. Annak érdekében, hogy az eredményeket statisztikai adatoknak lehessen tekinteni, a tesztelt felhasználói mintának kellően nagynak kell lennie, és a tesztelési feltételeknek a lehető leginkább hasonlítaniuk kell egymásra. A tesztelt csoportok viselkedését valamilyen mérőeszközzel lehet kiértékelni (például a Google Analytics segítségével), és a sikeresebben tesztelt változat (amely több konverziót eredményezett) ezt követően felhasználható konvertibilisebb változatként. Az A/B tesztelésnél ezt a változatot A változatnak nevezik, ez az ún. „Bajnok”.

Mi az A/B tesztek előnye?

Az A/B tesztelésnek köszönhetően el tudja érni a maximális konverziós arányt, például a weboldal valamely grafikai elemének módosításával, vagy a megfelelően megválasztott tárggyal a hírlevélben.

Jelenleg már rengeteg korszerű eszköz teszi lehetővé az ilyen tesztelést. Némely szolgáltatások funkciói már az AB tesztelést is magukban foglalják. Például a csoportos hírlevélküldő Mailchimp szolgáltatás, amely lehetővé teszi a direkt e-mailek AB-tesztelését – teszteli az e-mail tárgyát, a küldés idejét, magát a grafikai megjelenést stb.