Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Copywriting

A copywriting a copywriter által végzett munkát leíró fogalom. Vagyis az olyan jól olvasható és érthető szövegek írását, amelyek közvetlen értékesítési támogatást jelentenek.

Mi az a copywriting?

A copywriting tehát magát a reklámszövegírást jelenti. Ezek lehetnek weboldalak szövegei, reklámszlogenek bannerekhez vagy termékleírások a webáruházakban. Az ilyen szövegek célja, hogy érdeklődést és érzelmeket keltsenek az olvasóban, és hogy vásárlásra ösztönözzék. Vagyis a copywriter elsődleges célja az, hogy üzleti szempontból sikeres szövegeket írjon.

Bár első pillantásra annak tűnhet, de nem minden író lehet copywriter, a copywriting viszonylag összetett, bár nagyon kreatív munka is egyben. Egy jól megírt szöveg és a hatékony kulcsszóhasználat közvetlenül hozzájárul a weboldal forgalmának növeléséhez. A copywriting tehát közvetlenül érinti az SEO területét, és elengedhetetlenül szükségesek hozzá a kulcsszóhasználattal kapcsolatos ismeretek.

A copywriting felhasználása a webáruházban

Jól megírt szövegekre nemcsak vállalati weboldalakon és prezentációkban, hanem ugyanolyan mértékben a webáruházakban is szükség van. Ezek lehetnek a webáruház különböző részeiben közzétett cikkek, de elsősorban termék- és kategórialeírások, bannerek reklámszövegei és egyéb marketingszövegek.

Ha copywritert vesz igénybe az új termékleírások írásához, figyelembe kell venni a webáruház mint egység kommunikációs stratégiáját, beleértve annak célcsoportját is. A copywriternek tudatában kell lennie, mit és kinek ad el a szövegével, és ehhez megfelelően igazítja az írásmódját. A tökéletes szövegnek érdeklődést kell keltenie a vásárlóban, érzelmeket kell benne kiváltania, és ösztönöznie kell őt arra, hogy megvásárolja az árut vagy szolgáltatást.

A jól megírt szövegnek meg kell különböztetnie a webáruházat (és annak termékeit) a konkurenciától, és bizonyos szintű egyediséget kell neki kölcsönöznie. A konkurencia széles választási lehetőséget kínál a vásárlók számára, ezért a szöveg által kiváltott érzelmekre kell fektetni a hangsúlyt (de például a grafikára és a webáruház általános észlelésére is), mivel az érzelmek tudatalatti befolyásolása továbbra is nagy szerepet játszik a vásárlásban.