Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Tartalommarketing

A tartalommarketing magának a marketingnek egy lényeges eleme. Olyan tartalom létrehozására irányul, amely érdekes és valamilyen módon előnyt kínál az adott célcsoport számára. A tartalommarketing magának a marketingnek egy lényeges eleme. Olyan tartalom létrehozására irányul, amely érdekes és valamilyen módon előnyt kínál az adott célcsoport számára.

A tartalommarketing magának a tartalomnak a létrehozása mellett a tartalom közzétételével és terjesztésével is foglalkozik a célközönség körében. Időnként content marketingnek is nevezik angol nyelvű elnevezése alapján.

Egyik legfőbb célja az eladások maximalizálása. Ezt a potenciális vásárlók figyelmének felkeltésével, a márka vagy egy adott termék vagy szolgáltatás tudatosságának növelésével, és a közönség interakcióba vonásával éri el. A tartalommarketing többek között megpróbál kommunikálni a célcsoporttal, minőségi kapcsolatot létesíteni és építeni vele, illetve megszerezni a bizalmát.

A konkrét tartalom a meghatározott tartalomstratégiának megfelelően jön létre. Ez dönti el, mikor, hol és milyen formátumban milyen tartalom jelenjen meg a közönség számára. A közönséget gyakran speciálisan kidolgozott vásárlói személyiségek reprezentálják.

A szöveges tartalmat általában copywriterek vagy különböző bloggerek stb. írják. De a tartalomnak nem kell csak írottnak lennie, éppen ellenkezőleg, további, ritkábban használt formátumok is léteznek, például multimédia.

A legérdekesebb formátumok

  1. A cikkek hossza eltérő lehet, azokat általában blogokban vagy magazinokban teszik közzé.
  2. A tartalom az e-maileket is magában foglalja, főként az érdekesen megírt és feldolgozott hírleveleket.
  3. Nem hiányozhatnak a közösségi média tartalmak, például a népszerű Facebookon vagy az Instagramon, de ezenkívül sok más is létezik, mint a LinkedIn, YouTube, Twitter, Pinterest stb.
  4. Audiótartalom lehet például a podcast.
  5. Nagyon népszerűek a videók, akár a YouTube-on, akár vlog formájában.
  6. A vizuális tartalom, például tematikus képek vagy fényképek is nagy figyelmet tudnak kelteni.
  7. Az infografika hatásosan egyesíti a vizuális és szöveges információkat.
  8. Egy értékes e-könyvnek köszönhetően akár e-maileket is gyűjthetünk a kapcsolat-adatbázisunkba, ha azt a weboldalunkon letölthető változatban tesszük közzé.
  9. Egyes célcsoportok figyelmét egy jól elkészített esettanulmány is felkeltheti.

Kapcsolódó témák: Blog, Copywriting, Online Marketing