Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Click Rate

A Click Rate a hirdetési elem megjelenési száma és a rákattintások száma közötti arányt fejezi ki. Egy adott hirdetés hatékonyságát mutatja.

Hogyan működik a Click Rate?

A Click Rate értékét általában százalékban adják meg, ami a hirdetési kampány hatékonyságát mutatja. A click rate szokásos értéke 0,5 – 5% között mozog. A click rate értéket leggyakrabban bannerhirdetések estében használjuk. A bannerek és más szokásos hirdetési elemek Click Rate aránya manapság a bannervakság miatt csökken.

A Click Rate mérése

A Click Rate (%) értéke = az adott hirdetésre érkező kattintások száma / az adott hirdetés megjelenítésének száma * 100.
A click rate mérését a következő példán mutathatjuk be. Ha egy banner százszor jelenik meg a weboldal látogatói számára, és egy ember kattint rá, akkor 1%-os kattintási arányt kapunk. Nem szabad azonban összekeverni a kattintási arányt az átkattintási arány kifejezéssel.

A Click Rate lehetőségeinek kihasználása

Ha ismerjük az egyes hirdetések Click Rate értékét, nagyon jól tudjuk optimalizálni a futó reklámkampányokat, és hatékonyan tudunk pénzt fektetni a reklámba.

Hasonlóképpen a hírlevelek értékeléséhez is a Click Rate arányt használjuk, ahol ez az érték azoknak a felhasználóknak az arányát mutatja, akik megnyitották az üzenetet, vagy a hírlevélben található linkre kattintottak.

Kapcsolódó témák: CTR, CPT, PPC, PPA, PPP, PPS, PPT, PPV