(H–P 9:00–17:00)+36 1 955 5895Belépés

Layout

A layout kifejezés azon elemek elrendezési módját jelenti, amelyek a tartalom változása esetén is rendszeresen ismétlődnek. A layout a nyomtatott médiában, például újságokban vagy folyóiratokban is előfordulhat. Az internetes vállalkozások területén azonban ez a kifejezés az elemek elrendezésére utal a weboldalakon, webes prezentációkban, webáruházakban, web-shopokban és általánosságban véve az internetes üzletekben.

A layout funkciója

A megfelelő layout kiválasztása a használhatóság szabályainak való megfelelés alapvető feltétele. Ha a layout nem tesz eleget a használhatóság feltételeinek, a látogatók nehezen tudnak tájékozódni a weboldalon vagy a webáruházban, így fennáll annak a kockázata, hogy hamar elhagyják az oldalt. Ez természetesen az alacsonyabb konverziós arányban fog megmutatkozni. Másfelől a layoutnak grafikai szempontból érdekesnek, vagy legalábbis egyértelműen megjegyezhetőnek kell lennie. Az internetes oldalak keretében a layout létrehozása magában foglalja az oldal hozzávetőleges elrendezését, a logó elhelyezését, a szöveg színét és méretét, a használt betűtípust, a színkombinációkat, és természetesen a vezérlőelemek elrendezését. A layout létrehozásakor a tervezőnek szem előtt kell tartania azt is, hogy a látogatók bizonyos elemeket mindig ugyanazon a helyen keresnek. Ezért a layoutot érdemes hozzáigazítani a látogatók konkrét csoportjának szokásaihoz és igényeihez.

Készíts próbaáruházat a Shopteten! Kötelezettségek nélkül.

Próbáld ki 30 napig ingyen!

A cím megadásával elfogadod az adatvédelmi irányelveket és az általános szerződési feltételeket.

Kiállunk Ukrajna mellettHogyan segíthetsz?