Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

AIDA

Az AIDA egy, a reklámhatás modelljét leíró rövidítés.

Mit jelent az AIDA?

Az AIDA az online marketingben széles körben használt fogalom. A lépcsős reklámhatás modelljét képező rövidítésről van szó. Lépésről lépésre halad keresztül négy szakaszon. Maga az AIDA rövidítés azoknak a szavaknak a kezdőbetűit jelöli, amelyek a reklámhatás egyes szakaszait írják le.

A reklám optimális működése

Az AIDA modell alapján a reklám 4 szakaszon halad keresztül:

  1. Attention – ebben a szakaszban a reklám felkelti és magához vonzza a figyelmet
  2. Interest – a második szakasz célja az, hogy mélyebb érdeklődést keltsen a vásárlóban a termék vagy szolgáltatás iránt, amikor a véletlen figyelem fokozatosan célzottan irányított figyelemmé alakul át
  3. Desire – a „D” szakasz vágyat kelt a vásárlóban egy szolgáltatás vagy termék iránt, ami alapján elhatározza, hogy meg akarja szerezni a terméket vagy szolgáltatást, hogy birtokolja
  4. Action – a reklámhatás utolsó szakasza maga a cselekvésre ösztönzés, amikor a reklám arra készteti a vásárlót, hogy rendeljen, vásárolja meg a terméket vagy a szolgáltatást.

Időnként 5. szakaszként megjelenik a Satisfaction szakasz is, amikor a vásárló elégedett a termékkel vagy szolgáltatással, újra visszatér, megismétli a vásárlását, és tovább ajánlja a szolgáltatást vagy terméket.

Mikor hatékony az AIDA?

Ahhoz, hogy egy hirdetés megfelelően működjön, lépésről lépésre végig kell haladnia mind a 4 (illetve 5) szakaszon.

Mikor használják az AIDA modellt?

Az AIDA modellt sikeresen alkalmazzák a reklámok és promóciók különféle formáiban. Sőt nemcsak a webáruházakban és általában véve az online kereskedelemben, hanem az e-kereskedelem keretein kívül is. Például a copywriting esetében is érvényesül, ahol szintén nagyon sikeresnek bizonyult.