Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

CPT

A CPT (cost per thousand) egy hirdetéselszámolási modell.

Mi az a CPT?

A CPT a fizetett reklámok (legyen az banner vagy szöveges reklám) elszámolási modellje. A legismertebb ilyen modell a PPC hirdetés, ahol nem a megjelenítésekért kell fizetni, hanem csak akkor, ha a látogató, akinek a hirdetés megjelent, arra rákattint. A CPT/1000 megjelenítés modell, ahol az 1 CPT az az egység, amely a fizetett hirdetések megjelenítésének számára vonatkoztatott árát jelenti. A CPM modell ugyanezt jelenti.

A modellek áttekintése:

  • kattintásonkénti költség – CPC (cost per click)
  • megjelenítésenkénti költség – CPM (cost per mile, ezer megjelenítésenkénti költség), CPI (cost per impression, impressziónkénti költség), CPT (cost per thousand, ezer megjelenítésenkénti költség)
  • kattintásonkénti költség aukciós áron – PPC (pay per click), CPC (cost per click)
  • fix elhelyezés és idő költsége – szponzorálás, bérlés
  • műveletenkénti, jutalékonkénti költség - CPA (cost per action) – leadott megrendelés, annak összege, regisztráció stb.
  • egyedi felhasználónkénti költség – a hirdetést megjelenítő (kattintó stb.) egyedi felhasználók száma

Kapcsolódó témák: Click Rate, CTR, PPC, PPA, PPP, PPS, PPT, PPV