Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Fogalomtár

3 A B C D E F G H I J K L M O P R S T Ü V W X

3D Secure

Egy biztonságos online kártyás fizetést lehetővé tévő szolgáltatás, amelynek köszönhetően a vásárlónak nem kell attól tartania, hogy visszaélnek a személyes és kártyaadataival. A rendszernek köszönhetően az online fizetések teljesen biztonságosak, a…

A/B tesztelés

Az A/B tesztelés egy, a marketingben széles körben alkalmazott hagyományos módszer. Célja, hogy növelje a tesztelt projekt konverzióit vagy konverziós arányát. Az A/B tesztelés legfőbb előnyei, hogy olcsó, rendkívül hatékony, könnyen használható és…

ACCA

Az ACCA egy marketingkommunikációs modell, amely DAGMAR spektrumként is ismert. 1961-ben Russell H. Colley írta le. Az ACCA/DAGMAR a marketinghatékonyság mérésére szolgál. A DAGMAR modell meghatározza a reklámcélokat. A modell alapján a potenciális…

Adatkezelési megállapodás

Az adatkezelési megállapodás az egyike azoknak a dolgoknak, amelyekről az Általános adatvédelmi rendelet, azaz a GDPR keretében gondoskodni kell. Mire szolgál ez a megállapodás? A személyes adataim kezeléssel megbízott más személlyel létrejövő…

AdBlock

Az Adblock egy böngésző bővítmény, amely elrejti vagy szűri a reklámot az interneten. Alternatívái az AdBlock Plus, az AdAway vagy a uBlock Origin bővítmény. Jelenleg számos asztali böngésző és mobilalkalmazás bővítmény létezik a reklámok…

Affiliate rendszer

Az affiliate rendszer a webáruházak vagy internetes cégek marketingeszközei közé tartozik. Az áruk vagy szolgáltatások népszerűsítését jelenti partner weboldalakon vagy cégeken keresztül (ún. affiliate partnerek segítségével) a forgalom bizonyos…

AIDA

Az AIDA egy, a reklámhatás modelljét leíró rövidítés. Mit jelent az AIDA? Az AIDA az online marketingben széles körben használt fogalom. A lépcsős reklámhatás modelljét képező rövidítésről van szó. Lépésről lépésre halad keresztül négy szakaszon.…

Alt

Az Alt egy olyan alternatív szöveg, amelyet webes prezentációk vagy webáruházak képeihez rendelnek hozzá. Mire jó az alternatív szöveg? Az olyan keresőmotorok, mint a Google vagy a Seznam saját robotokkal rendelkeznek, amelyek rendszeresen…

Árváltozatok

Az árváltozatok olyan eszközt jelentenek, amely lehetővé teszi egy termékfajta értékesítését különböző árakon a termék specifikus jellemzőitől függően. Árváltozatok Előfordulhat, hogy ugyanaz a termék különböző áron kapható, mivel eltérnek bizonyos…

B2B

A Business-to-Business rövidítés a nagykereskedelmi partnerek közötti üzleti kapcsolatokat jelenti. Emellett így jelöljük azokat a szoftvermegoldásokat is, amelyek nagykereskedelmi értékesítésre szolgálhatnak. Emiatt gyakran használjuk az internetes…

B2C

A B2C a Business-to-Consumer vagy a Business-to-Customer rövidítése. Az eladó (üzlet, cég) és a végfelhasználó közötti üzleti kapcsolatot jelöli, és az internetes vállalkozás, más szóval e-commerce alá tartozik. Mi jellemzi a B2C értékesítést? A…

B2G

A B2G az angol Business to Government kifejezés rövidítése (magyarul kereskedő - kormányzat kapcsolat), és az államigazgatási szervekkel létesített üzleti kapcsolatokat jelöli. Időnként a közszféra-marketing (Public Sector Marketing) kifejezéssel is…

Backend

A backend egy webes alkalmazásnak (weboldalnak vagy webáruháznak) azt a felületét jelöli, amelyen magának az oldalnak a kezelése történik. Ezt a felületet általában „adminisztrációként” ismerjük. Mi az a Backend A backend egy olyan kifejezés, amely…

Banner

A backend egy webes alkalmazásnak (weboldalnak vagy webáruháznak) azt a felületét jelöli, amelyen magának az oldalnak a kezelése történik. Ezt a felületet általában „adminisztrációként” ismerjük. A banner az online marketingben széles körben…

Bannervakság

A bannervakság (angolul Banner Blindness) kifejezés a felhasználók bannerekkel szembeni közömbösségét, illetve azok tudat alatti figyelmen kívül hagyását jelenti. Ezt a jelenséget először 1998-ban írták le. Miért és hogyan alakult ki a…

Black Hat SEO

A Black Hat SEO olyan tiltott eljárások összességét jelöli, amelyek célja, hogy növeljék egy adott weboldal rangsorolását, és javítsák a keresőmotorokban elért pozícióját. Ezeket a technikákat a keresőmotorok használati feltételei is magukban…

Blog

A blog egy népszerű módja a vélemények, észrevételek és ötletek bemutatásának. Általában egy szerző írja, de például a vállalati blogoknak több szerzőjük is lehet. Általános vagy konkrét területre fókuszál. Mi az a blog? A blog egy specifikus…

Bounce Rate

A bounce rate, magyarul az azonnali visszafordulás aránya a Google Analytics statisztikája, amely azoknak a felhasználóknak az arányát fejezi ki százalékban, akik meglátogatják a weboldalt, és anélkül távoznak, hogy bármilyen műveletet…

Brand

A brand egy adott termék, szolgáltatás vagy szervezet márkáját jelenti. Brand alatt nemcsak a márka grafikai megjelenését, azaz a logót értjük, hanem azt is, hogy a vásárlók hogyan érzékelik a termékeket és a szolgáltatásokat. Mi az a brand? Egy…

C2B

A C2B az elektronikus kereskedelem keretében a Consumer-to-Business viszonyt leíró modell. A kezdeményező ebben az esetben a vásárló/fogyasztó, a célcsoport pedig a vállalat. Mi az a C2B? A C2B a Consumer to Business rövidítése, ahol a vásárló…

C2C

A C2C az angol Consumer to Consumer szavak rövidítése, és a két vagy több végfelhasználó közötti kapcsolatot írja le. Vagyis ebben az esetben egymással kölcsönösen kereskedő, nem vállalkozói jogállású személyekről van szó. Mi az a C2C? Termékek…

CAPTCHA

A CAPTCHA egy olyan teszt, amit az interneten arra használnak, hogy megkülönböztessék a valós felhasználókat a robotoktól. Mi az a CAPTCHA? CAPTCHA egy mozaikszó, jelentése „Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans…

Click Rate

A Click Rate a hirdetési elem megjelenési száma és a rákattintások száma közötti arányt fejezi ki. Egy adott hirdetés hatékonyságát mutatja. Hogyan működik a Click Rate? A Click Rate értékét általában százalékban adják meg, ami a hirdetési kampány…

CMS

A CMS az angol Content Management System kifejezés, magyarul tartalomkezelő rendszer rövidítése, amely a weboldaltartalmak egyszerű és gyors kezelésére szolgáló rendszert jelenti. Mi az a CMS? A CMS olyan szoftver- vagy webalkalmazás, amely…

Copywriter

A copywriter olyan szakember, aki jól olvasható és üzleti szempontból sikeres szövegeket ír. Ki az a copywriter? Egy copywriternek jól olvashatóan, érthetően és úgy kell megírnia a szövegeket, hogy azokat a megfelelő célcsoport megértse. Tisztában…