Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Dropshipping

A dropshipping olyan áruforgalmazást jelent, amikor a webáruházat üzemeltető kereskedőnek nem kell saját raktárhelyiségekkel rendelkeznie, mivel a gyártó vagy a nagykereskedő közvetlenül küldi az árut a vásárlónak.

A dropshipping működése

Hogyan is működik ez az üzleti modell?

  1. A webáruházat üzemeltető kereskedő megállapodást köt a nagykereskedővel vagy a gyártóval, aki dropshipping szolgáltatást kínál.
  2. A nagykereskedő elküldi neki az XML feedet. Ő ezt követően kiválasztja a kívánt termékeket, importálja őket a webáruházába, és meghatározza azok kiskereskedelmi árát.
  3. Amikor a vásárló bevásárol a webáruházban, a kereskedő kifizeti a beszállítónak a nagykereskedelmi árat, aki ezt követően elküldi a terméket a vásárlónak.
  4. A csomagon annak a webáruháznak az adatai lesznek feltüntetve, ahol a vásárlás történt, nem pedig a nagykereskedőé, aki feladta.
  5. A webáruházat üzemeltető kereskedő bevétele így a nagykereskedelmi és kiskereskedelmi ár közötti különbözet lesz. Egyúttal elkerüli a munkaerőre és tárolásra fordított költségeket, amiket egyébként fizetnie kellett volna, ha nem használt volna dropshippinget.

Mivel a megrendelések a webáruház nevére szólnak, az azt üzemeltető kereskedő felel a számlázásért és a panaszok kezeléséért.

Nem összekeverendő a továbbítással

A dropshippinget gyakran összekeverik a megrendelések továbbításával, amikor a webáruházat üzemeltető kereskedő csak egy előre meghatározott jutalékot kap az eladott termékek árából. Ez a modell azonban távolról sem olyan előnyös, és nem ad a kereskedőnek elegendő teret ahhoz, hogy saját maga döntsön az üzletéről.

Kinek szól a dropshipping?

A dropshipping ideális megoldás olyan kisebb vagy kezdő webáruházak számára, amelyeknek a tulajdonosai nem rendelkeznek szükséges raktárhelyiségekkel vagy elegendő munkaerővel a megrendelések bonyolításához. A kereskedő a dropshippingnek köszönhetően webáruháza népszerűsítésére, új vásárlók szerzésére és a forgalom növelésére irányíthatja a figyelmét.

Kapcsolódó témák: B2B