Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Kedvezmények

A kedvezmények a rendkívül hasznos és hatékony marketingeszközök közé tartoznak. A kedvezmény típusától függően a vásárlót első vásárlásra vagy nagyobb vásárlásra ösztönözhetjük, a kedvezményekkel pedig olyan rendszeres vásárlót is szerezhetünk, aki vissza fog térni a webáruházba. A kedvezmények esetében mindig érvényes, hogy úgy a vásárló, mind a kereskedő is elégedett lesz. Ez egy ún. win-win hatású eszköz. Melyek a leggyakoribb kedvezmények?

Hűségprogram

Ez a kedvezményfajta állandó vásárlók szerzésére irányul, akik rendszeresen visszatérnek a webáruházba. Annak köszönhetően, hogy a vásárló ismételt vásárlások esetén különböző kedvezményeket kap, a minimálisra csökkenthető annak a kockázata, hogy átmegy a konkurenciához.
Mennyiségi engedmények

A mennyiségi kedvezmények arra motiválják a vásárlókat, hogy többet vásároljanak egy adott termékből. Természetesen ezek a kedvezmények nem minden típusú termék esetében alkalmazhatók. Ha azonban a webáruház olyan termékeket kínál, amelyeket általában nagyobb mennyiségben szokás vásárolni, ez a kedvezményfajta kiváló ösztönző lehet. A vásárló pénzt takarít meg, a kereskedő pedig több terméket ad el.

Értékfüggő kedvezmények

Az értékfüggő kedvezmények impulzív vásárlásra ösztönöznek. A kereskedő bizonyos értékhatár felett nyújtja ezeket a kedvezményeket. Ha például a vásárló 25 000 forintért vásárol, 2% kedvezményt kap, ha 50 000-ért, 4%-ot. A vásárlók ezért gyakran olyan termékeket is megvesznek, amelyeket eredetileg nem állt szándékukban megvásárolni, csak azért, hogy elérjék a kedvezmény igénybevételéhez szükséges értékhatárt.