Legfrissebb cikk a blogon

Fabulo.hu: Hobbiból lett vállalkozás – ma már 3 országban működnek sikerrel

E-mailt kérek az újdonságokról

Ezt a mezőt ne töltse ki:
Az e-mail megadásával elfogadja az adatvédelmi irányelveket
 

Hashtag #

A hashtag a népszerű „#” jel, amelyet főként a közösségi médiában használunk. Azt a kulcsszót jelöljük vele, amely alapján rá tudunk keresni egy konkrét média, fájl vagy szöveg tartalmára. Magyarul a hashtaget rácsnak vagy kettőskeresztnek is nevezzük.

Hogyan használjuk a hashtaget

A #hashtaget elsősorban olyan közösségi hálókon használjuk, mint a Twitter, Instagram vagy a Pinterest, és korlátozott mértékben a Facebookon is. Míg a Twitteren a rács többnyire témaköröket vagy csoportokat jelöl, addig az Instagramon a hashtagek azt jelölik, hogy mi látható a képen. A Pinteresten a pin tartalmát jelöli. A hashre kattintva megjelennek azok a pinek, amelyek tartalmazzák az adott hashtaget, vagy a hashtag egy szava a pin leírásában szerepel. A Facebookon nincs olyan nagy jelentősége, ott kevésbé használatos.

Hogyan írjuk a hashtaget

A hashtag vagy rács jelet többféleképpen lehet leírni:

  1. A legegyszerűbb módja a jobb oldali Alt (Alt Gr) és az X billentyű, vagyis az Alt Gr + X = # kombináció használata.
  2. Másik módja a Ctrl + bal Alt + X billentyűkombináció.
  3. Ehhez számbillentyűzetre van szükség. Nyomjuk meg és tartsuk lenyomva a bal oldali Alt billentyűt, majd a számbillentyűzeten gépeljük be a 35 számot.
  4. Ha a készüléken csak angol billentyűzet van telepítve, elég a következő kombináció: bal oldali Alt + Shift + 3 (a billentyűzet bal felső részében, a billentyűn a rács jel is látható) kombináció.

Rács (#) az URL-ben

A hashtaget vagy rácsot a weboldal URL-címében is megtalálhatjuk. A # jelenléte a JavaScript-et jelöli, amelyet a keresőmotorok csak nagyon korlátozottan és megbízhatatlanul rögzítenek. Az SEO-ban például a webáruházon belüli szűrés esetén kezelik a problémákat ráccsal. Régebben, ha valamely kevésbé fontos szűrőt nem akartunk belefoglalni az indexbe, az URL végére # jelet írtunk, így a keresőrobotok az ilyen tartalmat nem rögzítették. Ez manapság már nem érvényes, a Google ugyanis túljutott a rácsokon. Jelenleg a szűréshez az URL más paramétereit (pl. kérdőjelet) ajánlott használni.